Felanmälan

Bostadsrättshavarens ansvar

Som medlem och boende i en bostadsrättsförening ansvarar man för inre reparationer och underhåll i bostaden. Man avgör alltså själv när det är dags att ”reparera, måla om, byta ut spisen m m. Naturligtvis är det bra om allt i lägenheten fungerar väl, men du gör själv din felanmälan och svara för kostnaderna. Det kan ge dig möjlighet till ROT-avdrag. Mindre reparationer kan du få gjort via vår förvaltare Bredablick Förvaltning AB, som kan förmedla hantverkare.
 
Du kanske också efterhand får kontakter med lokala hantverkare som är bra, ge gärna tips då till oss övriga boende vid behov
 
Föreningens ansvar
 
Det yttre underhållet är föreningens ansvar, det gäller t ex fasader, tak och trapphus samt installationer av vatten, värme, el och ventilation. En del av årsavgiften avsätts till kommande reparationer och underhåll i en reparationsfond. Om du vill anmäla ett ”fastighetsfel” eller att något i de gemensamma utrymmena behöver ses över, kan du kontakta fastighetsskötaren på Bredablick. Även vi boende bör göra felanmälan för fastighetsfel m m som vi upptäcker (vi hjälper då varandra).
 
Fastighetsjour/Felanmälan
 
Vänd er till Bredablick för felanmälan
 
Tel. 010-177 59 00 kl 08.30 – 16.00 vardagar (övrig tid finns tel.svarare) eller på www.bredablickforvaltning.se/felanmalan
 
Akutjour efter odinarie arbetstid anmäls till Bredablick, tel. 040-689 24 80
  
För glaspartier på balkongerna – vänd er direkt till Windoor, tfn 040-631 23 11

På denna webbplats använder vi cookies. Om du fortsätter använda webbplatsen innebär det att du accepterar att cookies används i enlighet med vår integritets- och cookiepolicy, se policy.